Hobbyhoekje
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Voor iedereen met een hobby.
 
HomePortalLatest imagesSearchRegisterLog in

 

 Gezellige schouw

Go down 
AuthorMessage
Bloemeke
Admin
Bloemeke


Posts : 2359
Join date : 2010-06-02
Age : 44

Gezellige schouw Empty
PostSubject: Gezellige schouw   Gezellige schouw EmptySat Jun 12, 2010 12:04 pm

Schouw

Gezellige schouw 5-2

Benodigdheden :

* een stukje piepschuim 15x 11 cm en 1,5 cm dik (verpakkingsmateriaal)
* verf naar keuze
* karton 2 mm
* Artista klei (dit is hele lichte klei aan de lucht drogend.
* Lijm Tacky
* Een printje van tegeltjes

Snij uit het piepschuim een bood zoals op de foto
Gezellige schouw 1-3

Neem een stukje zelfhardende klei en rol dit in je handen tot een worstje. Werk met kleine stkjes. Smeer een beetje lijm op het piepschuim en leg het worstje klei erop, druk dit plat als een lapje om het piepschuim heen. Zorg dat overal lijm onder de klei zit! Ik heb met een dopjevan een doosje met fijnschrijfpotloden er steentjes in gedrukt en zo verder het piepschuim bewerkt.
Gezellige schouw 2-5 Gezellige schouw 3-4

Laat dit goed drogen. Als je het niet lang genoeg laat drogen dan trekken er scheurtjes in de artista klei, omdat het iets krimpt bij het drogen. Als het droog is kun je het schilderen in je eigen kleur. Ik het geschilderd terwijl het nog niet helemaal droog genoeg was, ik wilde wat oudere steentjes hebben.
Gezellige schouw 4-3

Ondertussen knip je van het karton een achterplaat, vloerplaat (ik heb deze ook bewerkt met de klei en de steentjes) en een afwerkingsplankje voor op de schouw.
Als alles goed droog is kun je het in elkaar plakken. Zelf heb ik de scheurtjes die zijn ontstaan bij het drogen nog wat aangetipt met een lichtere kleur verf.
De afwerkplank is afgelakt met fimo
Back to top Go down
https://hobbyhoekje.forumotion.com
 
Gezellige schouw
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Hobbyhoekje :: Poppenhuizen-
Jump to: